دکتر محمد هادی همایون؛ رئیس و عضو هیأت علمی دانشکده فرهنگ و ارتباطات و از اعضای هیأت امناء دانشگاه امام صادق علیه السلام متولد سال ۱۳۴۲ در شیراز میباشند. ایشان فارغ التحصیل کارشناسی ارشد پیوسته معارف اسلامی و تبلیغ و دکتری فرهنگ و ارتباطات از دانشگاه امام صادق علیهالسلام میباشند.تألیفات: «تبلیغات؛ یک واژه در دو حوزه فرهنگی»، «جهانگردی به عنوان یک ارتباط میانفرهنگی»، «گذرگاههای تبلیغات بازرگانی»، «تبلیغات بازرگانی؛ رویکردی فرهنگی و ارتباطی» و «تاریخ تمدن و ملک مهدوی»ایشان مقالات متعدد علمی، پژوهشی در حوزه فرهنگ و ارتباطات، جهانگردی ، مهدویت و تمدن اسلامی و … تألیف و ارئه نمودهاند. از جمله: «غرب و حاکمیت دین: رویکردی تمدنی»، «تبیین رابطه مطلوب حکومت و فرهنگ در جمهوری اسلامی ایران»، «ملک عظیم، مهدویت و تمدن در قرآن کریم»، «در آمدی بر آینده پژوهی فرهنگی تمدن انقلاب اسلامی در پرتو اندیشه حق مدار مهدویت»، «نشانههای ظهور و تصویر پردازی از یک انتقال تمدنی»،«دین و تمدن در گذار تاریخ: رویکردی راهبردی و تمدنی به مهدویت» و…«عضویت در کمیته تلفیق سند چشم انداز توسعه بیست ساله، مجمع تشخیص مصلحت نظام»، «عضویت در هیأت امناء و شورای پژوهشی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات»، «عضو حقیقی شورای فرهنگ عمومی کشور»، «عضویت در کارگروه ویژه فرهنگ، ارتباطات و رسانه، مشترک میان وزارت علوم و شورای عالی انقلاب فرهنگی» و … بخشی از سوابق و مسئولیتهای ایشان است. همچنین «مدیر مسؤول، سردبیر و عضو هیأت تحریریه نشریات متعدد علمی، پژوهشی و ترویجی» از جمله فصلنامه «نامه پژوهش فرهنگی»، «فصلنامه مدیریت فردا»، «فصلنامه فرهنگ رضوی» و … میباشند.
انقلاب اسلامی ایران فراتـر از یـک انقلـاب نسـلی و مقطعـی ، بـه عنـوان انقلابی پیوسته و تعالی یابنده با چشم انداز تمدنی مطالعه شـود. مطالعـه آینده فرهنگی _تمدنی انقلاب اسلامی ، نیازمند نظریات و الگوهای مناسب آینده نگری می باشد و استفاده از نظریات و الگوهای آینده پژوهی مدرن ،…
توجه به موضوع مهدویت و فرایند غیبت و ظهور، دردوره های گوناگون تاریخ مسلمانان و تمدن اسلامی سبب ایجاد تحول و شکل گیری رویکردها و مرزهای جدید درعلوم مختلف اسلامی شده است۔ ازجمله این رویکردها و توجهاتڃ تمرکزبر موضوع نشانه های ظهوراست که به ویژه دردوره هایی که آشوب هایی…
هدف: شناسایی علل و فرایندهای مانع روند اسلامی شدن دانشگاهها در بعد از انقلاب اسلامی، هدف اصلی این تحقیق بوده است. روش: در این نوشتار، مبتنی بر روش تبارشناسی، به مطالعۀ سیر تاریخی شکلگیری دانشگاه در جامعه ایران مبادرت شده است. یافتهها: گفتمان دانشگاه اسلامی، از حیث سویههای سیاستی و…
مسئله: در جمهوری اسلامی ایران، کشف و رشد نخبگان علمی، یکی از سیاستهای مهم برای پیشرفت و رشد انقلاب اسلامی است. بر همین اساس، بنیاد ملی نخبگان، متصدی این امر در سطح کلان حاکمیتی است. این در حالی است که فعالیتهای این بنیاد به شناسایی و حمایت از نخبگان محدود…
گونه شناسی های متفاوت از ماهیت و چیستی انقلاب اسلامی ایران و نظام معرفتی برآمده از آن، جایگاه راهبردی انقلاب اسلامی را در سطح ملی، منطقه ای، جهانی و تاریخی تغییر می دهد. در این مطالعه در روندی تحلیلی و مقایسه ای، مؤلفه ها و پیامدهای هستی شناسی اجتماعی انقلاب…