728 x 90
728 x 90

«عبدالمجید النجار و سه گانه تمدنی»

«عبدالمجید النجار و سه گانه تمدنی»

🔸دکتر عبدالمجید النجار متولد ۱۹۴۵ تونس و فارغ التحصیل دانشگاه الزیتونه، الازهر و استاد بسیاری از دانشکده های اسلامی در تونس، الجزایر، امارات، قطر و …می باشد. عضویت او در جنبش النهضه، ریاست شعبه «اتحاد العالمی لعلماء المسلمین» در تونس و عضویت در «المجلس الاروبی للافتاء والبحوث» از او یک چهره عالم نواندیش تمدنی تصویر

🔸دکتر عبدالمجید النجار متولد ۱۹۴۵ تونس و فارغ التحصیل دانشگاه الزیتونه، الازهر و استاد بسیاری از دانشکده های اسلامی در تونس، الجزایر، امارات، قطر و …می باشد. عضویت او در جنبش النهضه، ریاست شعبه «اتحاد العالمی لعلماء المسلمین» در تونس و عضویت در «المجلس الاروبی للافتاء والبحوث» از او یک چهره عالم نواندیش تمدنی تصویر کرده است.
🔹شهرت اصلی دکتر النجار تالیف سه جلدی ذیل عنوان«الشهود الحضاری للأمه الإسلامیه» است که در سال ۱۹۹۹توسط دار الغرب الإسلامی در بیروت منتشر شده است.
🔸 جلد أول با عنوان«فقه التحضر الإسلامی» با تاکید بر سه مفهوم استخلاف، شهاده و تسخیر به بنیادهای فلسفی – اخلاقی تمدن اسلامی پرداخته است.
🔻جلد دوم با عنوان «عوامل الشهود الحضاری» به شرایط تجدید تمدنی با تاکید بر اصلاح فکری و عملی پرداخته و جلد سوم با عنوان«مشاریع الإشهاد الحضاری» به بررسی و نقد تجربه های فکری و عملی تمدنی(جریان سلفیه، جریان اصلاحی وتجربه جنبش های اخوان المسلمین و جماعت اسلامی) در جهان اسلام اختصاص دارد.