728 x 90
728 x 90

تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی

ابزار کتاب خوان

میتوانید کتاب را به صورت مجازی و صفحه به صفحه مطالعه نمایید

DMHOME_S04_0172_1 (1).jpg
تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی
انتشارات
دفتر نشر معارف ,
لینک خرید
---
زبان محتوا
فارسی , ...
DMHOME_S05_0333 (1).jpg
معرفی اجمالی :

• كتاب حاضر با رویكردی تحلیلی-تاریخی در 9 بخش از ابعاد، مبانی، مراحل شكل‏گیری و توسعه تمدن اسلامی و ادوار مختلف آن بحث كرده و ضمن بررسی مفاهیم از ماهیت و ساختار تمدن اسلامی و دوران اوج و افول آن سخن می‏گوید. عنوان‏های این بخش‏ها كه گویای دامنه و محدوده پژوهش حاضر است، عبارت‏اند از: كلیات، تمدن اسلامی، نهضت علمی در تمدن اسلامی، نهادهای آموزشی در تمدن اسلامی، هنر در تمدن اسلامی، تاثیر تمدن اسلامی بر تمدن غرب، ضعف و انحطاط تمدن اسلامی، ظرفیت‏های موجود در جهان اسلام و انحطاط معنوی دنیای مدرن. نشان دادن تاثیر پذیری تمدن اسلامی از فرهنگ و تمدن اقوام و ملت های تازه مسلمان و تدابیر و اقدامات دولتمردان مسلمان در حوزه های مختلف تمدنی از اهداف این کتاب آموزشی می باشد. این کتاب به دلیل تامین اهداف آموزشی سوالاتی را در پایان هر فصل ارائه کرده است.

معرفی کتاب
کتاب حاضر با رویکردی تحلیلی تاریخی در ۹ بخش از ابعاد، مبانی، مراحل شکل‏گیری و توسعه تمدن اسلامی و ادوار مختلف آن بحث کرده و ضمن بررسی مفاهیم عنوان کتاب، از ماهیت و ساختار تمدن اسلامی و دوران اوج و افول آن سخن می‏گوید.
عناوین این بخشها که گویای دامنه و محدوده پژوهش حاضر است، عبارتند از: کلیات، تمدن اسلامی، نهضت علمی در تمدن اسلامی، نهادهای آموزشی در تمدن اسلامی، هنر در تمدن اسلامی، تأثیر تمدن اسلامی بر تمدن غرب، ضعف و انحطاط تمدن اسلامی، ظرفیت‏های موجود در جهان اسلام و انحطاط معنوی دنیای مدرن.
در پایان هر بخش پرسشهایی به منظور خودآزمایی دانشجویان ارائه شده است.