تبلیغ بینالمللی دین اسلام از رسالتهای دانشمندان دین است؛ اما این عرصه در مواجهه با پرسشهایی بنیادین از این قرار است که آیا تبلیغ بیناتمدنی و میانفرهنگی دین اسلام ممکن است؟ آیا فرهنگ مدرن برای سیطره تبلیغاتی خود توجیه منطقی دارد؟ چه ظرفیتهایی در جهان اسلام برای تبلیغ بیناتمدنی وجود دارد؟ فلسفه اسلامی گنجینه ارزشمندی است که از اندیشمندان بزرگ جهان اسلام به یادگار مانده است، این گنجینه دارای ظرفیتهای زیادی است که میتواند به معانی میانفرهنگی دست یافته و مبلغان دین اسلام با تکیه بر معارف فلسفه اسلامی، امکان تبلیغ بیناتمدنی را مییابند. این تحقیق ادعای فوق را اثبات میکند و نشان میدهد که فرهنگ مدرن توجیه منطقی جهانی بودن را دارا نیست. سپس اصل اجتماع نقیضین، اصل واقعیت و اثبات وجود خدا را بهعنوان پایههای تبلیغ بیناتمدنی معرفی مینماید. روش اثبات این ادعا روششناسی بنیادین است.