728 x 90
728 x 90

جامعه شناسی تمدن: مسائل تاریخی و سنت های نظری

ابزار کتاب خوان

میتوانید کتاب را به صورت مجازی و صفحه به صفحه مطالعه نمایید

DMHOME_S04_0172_1 (1).jpg
جامعه شناسی تمدن: مسائل تاریخی و سنت های نظری
انتشارات
ترجمان علوم انسانی ,
لینک خرید
---
زبان محتوا
فارسی , ...
DMHOME_S05_0333 (1).jpg
معرفی اجمالی :

در دهه های اخیر علاقۀ متفکران به بحث دربارۀ تمدن ها، هم در حیطۀ مباحث سیاسی و هم در بستر بحث های جامعه شناختی، افزایش یافته است؛ همین نکته توجه برخی از عالمان علوم اجتماعی را به ضرورت تأمل نظری دربارۀ مسائل و منظرهای اصلی این قلمرو جلب کرده است. کتاب جامعه شناسی تمدن: مسائل تاریخی و سنت های نظری کاوشی نظام مند و نقادانه است در شناخت رویکردهای تحلیل تمدنی معاصر. آرناسون الگوهای نظری مطرح شده در کار جامعه شناسان تاریخی و آراء مورخان این حوزه را با نگاهی انتقادی تشریح می کند و می کوشد به تحلیلی چند وجهی از تمدن ها دست یابد. در این چارچوبِ تحلیلی، او بر فرهنگ و نیز پویایی نهادهای سیاسی و اقتصادی تمدن ها تأکید می کند. سیر پرفراز و نشیب کتاب در فصل پایانی به سوالاتی نقادانه دربارۀ اروپا محوری و قوت و ضعف های نظریۀ پسااستعماری در تحلیل اجتماعی می انجامد.

معرفی کتاب

در دهه های اخیر علاقۀ متفکران به بحث دربارۀ تمدن ها، هم در حیطۀ مباحث سیاسی و هم در بستر بحث های جامعه شناختی، افزایش یافته است؛ همین نکته توجه برخی از عالمان علوم اجتماعی را به ضرورت تأمل نظری دربارۀ مسائل و منظرهای اصلی این قلمرو جلب کرده است.

کتاب جامعه شناسی تمدن: مسائل تاریخی و سنت های نظری کاوشی نظام مند و نقادانه است در شناخت رویکردهای تحلیل تمدنی معاصر. آرناسون الگوهای نظری مطرح شده در کار جامعه شناسان تاریخی و آراء مورخان این حوزه را با نگاهی انتقادی تشریح می کند و می کوشد به تحلیلی چند وجهی از تمدن ها دست یابد.

در این چارچوبِ تحلیلی، او بر فرهنگ و نیز پویایی نهادهای سیاسی و اقتصادی تمدن ها تأکید می کند. سیر پرفراز و نشیب کتاب در فصل پایانی به سوالاتی نقادانه دربارۀ اروپا محوری و قوت و ضعف های نظریۀ پسااستعماری در تحلیل اجتماعی می انجامد.